Tråd: Dungeons & Dragons: Stemning i D&D?
Vis ett enkelt innlegg
Gammel 10/04-2008, 09:35
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Sv: Stemning i D&D?

Sitat:
Opprinnelig postet av Eirik Vis post
Personlig har jeg bedre erfaring med kamp uten rutenettet.. men igjen, så har jeg hatt bedre erfaring i kamp i andre rollespill. Nye WoD har et helt utmerket kampsystem synes.. og jeg må jo også nevne Unknown Armies her også. Det har et veldig bra system, mener jeg å huske, selv om jeg ikke likte settingen noe særlig.
Da vi spilte Star Wars d20 i går gikk jeg av en eller annen grunn inn i ungdomsskolemodus med kampene. Særlig dogfighten oppe i lufta. Jeg hoiet og skreik og kastet terning og forbannet terningen og priset terningen. Samtidig som jeg prøvde å finne på mest mulig kreativ bruk av ubevæpnet escape pod vs. liten fighter (av noe slag).

Jeg synes det er litt av sjarmen med Star Wars d20; uansett hva sprø idé du kommer opp med finnes det en regel for det. (For eksempel: klatre opp på taket med lyssverdet ditt, så kjører jeg opp på siden av ham så du kan kutte skroget hans mens vi er i lufta.)

Engasjement, innlevelse & kjærleik!

(At det ikke "funker" å spille D&D-kamp uten rutenett er vel direkte feil, men det er en annen sak.)

Sist endret av Ole Peder Giæver; 10/04-2008 kl 09:36
Svar med sitat