Vis ett enkelt innlegg
Gammel 8/04-2008, 19:17
Zatharee sin avatar
Zatharee Zatharee er offline
Medlem

Standard Sv: Noen spørsmål til deg som er kvinne

Har mange av prøvespillerne vært jenter? Hvis ikke, kan det kanskje forklare fraværet av kvinnelige roller til en vis grad.

Om kvinnerollene fra byen, slik de er beskrevet, så lurer jeg på om de i større grad enn mannsrollene er definert ut fra sitt kjønn? For å uttale meg om dette måtte jeg ha hatt et sammenligningsgrunnlag (dvs. lest noen av mannsrollene), men det kan virke som om flere kvinnene defineres i forhold til sine "feminine" egenskaper. Dvs. at de enten defineres gjennom av det som man tenker på som karakteristiske feminine trekk, eller som en motpol til dem. Jeg lurer på om mennene i spillet beskrives på samme måte. ("Ivar er aggresiv som bare en mann kan være..") Det kan hende noen av (de kvinnelige) karakterene ville blitt mer levende hvis man skrev dem uten tanke på hvilket kjønn de skulle være.

Men det kan uansett være kult å spille og leke med tradisjonelle kjønnsroller/og -oppfatninger, men jeg tror det blir mest vellykket hvis man gjør det bevist, og hvis det ikke bare er kvinnene som blir beskrevet på denne måten.

Hvis du har lyst på mer utfyllende kommentarer må jeg nesten lese hele manuset, noe jeg forresten godt kunne tenke meg å gjøre. Har gledet meg til Itras By. Sender deg en mail, jeg.
"God does not play dice with the universe; He plays an ineffable game of His own devising, which might be compared, from the perspective of any of the other players [i.e. everybody], to being involved in an obscure and complex variant of poker in a pitch-dark room, with blank cards, for infinite stakes, with a Dealer who won't tell you the rules, and who smiles all the time." -Good Omens
Svar med sitat