Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Trådverktøy Visningsmoduser
Prev Forrige innlegg   Neste innlegg Next
Melding fra Hyperion:
Gammel 8/04-2008, 15:24
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Noen spørsmål til deg som er kvinne

Hei og hå, det er noe jeg lurer litt på.

Jeg og Martin har skrevet et rollespill som vi begynner å bli ganske så fornøyd med og planlegger å gi ut til sommeren. Noe jeg bet meg merke i for et halvt års tid siden, og igjen nå, er at det er forsvinnende få kvinnelige biroller i settingbeskrivelsen vår. Og ingen av eksempelrollene er kvinnelige. Dette er overhodet ikke noe bevisst grep fra vår side, det har bare blitt sånn (og jeg vet ikke riktig hvorfor). Nå har vi brukt sju år på å lage dette manuskriptet, og jeg kjenner ikke veldig for å tvinge ut av meg mange ekstra kvinnelige biroller og rollebeskrivelser sånn i siste liten, men jeg er uansett litt nysgjerrig: har dette noe å si? Er det et problem, eller er det et fett så lenge boka er på stell sånn ellers? (Og hvis det har noe å si, hva har det å si og hvorfor?)

Jeg tror jeg ville bitt meg merke i det dersom jeg hadde lest et rollespill der situasjonen var reversert, men da tror jeg også det ville vært gjort et eksplisitt poeng av den høye kvinnetettheten (Nicotine Girls, Macho Women With Guns).

(Øvrig freudiansk symbolikk i manus og annen underbevisst gugge man evt. måtte kunne lese ut av verket får bli tema for en annen tråd.)

(Folk med utovertiss har selvsagt også lov til å synse litt i denne tråden, som for min del godt kan få utvikle seg til en mer generell samtale om denne tematikken.)

Sist endret av Ole Peder Giæver; 8/04-2008 kl 15:58
Svar med sitat

Bokmerker

Emner
itras by

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:42.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia