Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29/04-2008, 21:53
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Sv: Noen spørsmål til deg som er kvinne

.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 17/06-2008 kl 09:43
Svar med sitat
Gammel 30/04-2008, 01:03
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

ssssSEEXXEYH!

Thore tegner skikkelige struttevorter

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica

Sist endret av Njordi; 30/04-2008 kl 01:09
Svar med sitat
Gammel 30/04-2008, 09:34
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Spilte Pøbelmaker som kvinne i forigårs. Det hadde litt å si for tolkningen av rollen, men ikke så veldig mye. Hun var stadig voldelig, bister, følelsesmessig avstumpet og ute av kontakt med seg selv.

Vi kjørte overgangen som om hun alltid hadde vært kvinne.

Det største problemet vi møtte var da en småfull Ole Peder skulle lese opp synopset fra forrige gang, og jeg stadig korrigerte ham da han kalte Pøbelmaker for "han".
Gammel 30/04-2008, 09:49
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Det største problemet vi møtte var da en småfull Ole Peder skulle lese opp synopset fra forrige gang, og jeg stadig korrigerte ham da han kalte Pøbelmaker for "han".
"Han", "hun", har det noe å si, da? Everyone's a fucking critic. Hvor er anmeldelsen min, spør nå jeg.
Svar med sitat
Gammel 30/04-2008, 21:44
Bjørn Are sin avatar
Bjørn Are Bjørn Are er offline
Medlem

Nå har jeg hatt lyst i så mange uker, og det blir bare mer og mer presserende for meg; så her kommer det:

Jeg har i flere uker sett på hvordan siste post alltid har vært skrevet av en mann/gutt på denne tråden, og det har jeg synes har vært veldig morsomt
Gammel 1/05-2008, 15:08
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

hehe
jeg fikk en heller interresant kommentar i går.

"Rollespill miljøet har en tendens til å være veldig mannsdominert, og da er det fantastisk interessant å få inn en jente, som atpåtil spiller en jente, med i gruppa. En får et litt annet syn på spillingen."

"kosenivået stiger når det kommer med en jente"..
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde

Sist endret av lost and lonely; 1/05-2008 kl 15:08
Svar med sitat
Gammel 18/07-2008, 20:15
Medlem

Heh. Sitter og Wikipusler litt i arkivene. Her er en frøken jeg helt hadde glemt, basert på en faktisk 20-tallsskikkelse:

Det nihilistiske selskap

I Thesperdalen, i et stort kjellerlokale der fløyel og papirlykter henger fra taket holder nattklubben Det nihilistiske selskap til. Klubben frekventeres av både gangstere, kjendiser og radikale kunstnertyper. Det er en skyhøy døravgift, men Det nihilistiske selskap er et av de heteste utestedene, et sted å se og bli sett. Også futuristene trekker hit, selv om de misliker de nihilistiske kunstnernes mangel på idealer setter de pris på å være blant den tidsriktige eliten.

Alle har hørt om Mini “Nattens dronning” Tempel og hennes legendariske nattklubb. Som regel dukker ikke vertinnen selv opp før rundt midnatt, men når hun først kommer brøler hun en rungende velkomst. Mini er høyrøstet, freidig, pågående og vittig. Hennes jobb er å holde kunstnerne og gangsterne i ånde natten gjennom, men også å forhindre drukne orgier, som festene tidvis degenererer til. Hun er alltid på utkikk etter bråkmakere, og har et muskuløst ensemble utkastere parat. “En slosskamp om natten, eller penga tilbake,” roper hun til de besøkende etter at kampen er stilnet hen.

Med eller uten slosskamper er det aldri et kjedelig øyeblikk hos Mini. Hvis ting blir for stille oppfordrer hun alle til å slå på bordene med cocktailpinnene sine eller riste kastanjetter mens hun blåser i en gardistfløyte. Det kan hende hun hopper opp på pianoet og synger en tåreperse, eller leder forsamlingen i allsang. Mini slår vitser, ofte slibrige sådanne, om aktuelle saker. Celebre skikkelser som sangeren Rudolpho Folli, stumfilmskuespillerinnen Agneta Shards og smørsangeren Herbert Hüffel er stadig å se.

Det nihilistiske selskap

Tidligere kjent som ”Det nihilistiske selskap til åndens fordervelse”, men Mini syntes det ble for langt, er en gruppering så løs at den knapt kan sies å være organisert. Den består av klientellet på nattklubben med samme navn, og venner av Mini. De er en gjeng kunstnertyper og utelivsfantaster som er kritiske til det bestående. De mener at dommernes verdier og det rådende system av normer og moral er et hult skall. Bladet Merkur inneholder en del radikalt ideologisk stoff, og gis ut av Gustav Tewtry, som har sitt lille trykkeri i etasjen over nattklubben Det nihilistiske selskap. Det er mer snakk enn handling med nihilistene, men deres uttalte holdninger har likevel medført at Nindra holder et vaktsomt øye med dem, og nattklubben har ved flere anledninger blitt utsatt for razzia. Mini har begynt å gå med et halskjede laget av miniatyriserte hengelåser, som symbol på alle gangene hun har blitt arrestert for oppvigleri, men garden er ute av stand til å holde på henne. Dommere og juryer ser ut til å like henne, og dessuten finnes det knapt beviser mot henne. ”Jeg er bare en underholdningsartist”, bedyrer hun uskyldig i retten.

Når arrestasjonene finner sted blir de sett på som en vits. ”Razzia!” roper en gardist i sivile klær, og bandet begynner å spille en melodi som heter ”Fengselsfuglen”, mens Mini byr frem hendene til de ventende håndjern og rusler rett inn i gardistenes bil uten protest.

Alle vet at Mini Tempel vender tilbake.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
itras by

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:35.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia