Gå tilbake   Hyperions webforum > Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Informasjonsgrupper > Kontakt/ Kunngjøringer/ Annonser

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 29/06-2009, 13:06
razumny sin avatar
razumny razumny er offline
Medlem

Standard Beste Modul 2010

Det er med glede at Norges største spillfestival kan annonsere modulkonkurransen for Arcon 26.

Modulkonkurransen har lang tradisjon på Arcon, men det har dessverre vært lite blest rundt denne i de senere årene. Derfor ønsker vi å gjøre noe med dette ved å annonsere konkurransen i god tid før Arcon.

Som en del av det å skape blest rundt dette har vi allerede annonsert en annen konkurranse; Beste modul-pitch 2010.

Hva må jeg gjøre? Skriv en modul, og send den inn, enten via opplastingsfunksjonen på www.spillfestival.no, eller på mail til modulkonk@razumny.no, merket Modulkonk 2010 - Navn på modulen. Deadline for innlevering er 15. juni 2010.

Hvordan vurderes modulene Som tidligere år vurderer vi modulen etter tre kriterier;
  • Er modulen oversiktlig, og lett å lese?
  • Hva er interessant ved dette Scenariet
  • Andre faktorer

Til punkt en ser vi spesielt etter hvor godt organisert modulen er, og om den er noenlunde OK å sette seg inn i på kort tid. Punkt to burde være selvforklarende. Under punkt tre ser vi på handouts, rolleark og flavour-informasjon som gjør modulen bedre å spilllede (f.eks. "Her kan du godt begynne å gå rundt i rommet og klirre med terninger for å skape stemning")

What's in it for me? Vinneren får:
  • Heder og ære
  • En vinner-tskjorte
  • Et gavekort
Dessuten jobber vi med en ekstrapremie for å gjøre denne premien enda mer attraktiv, men hva den er; det avslører vi ikke helt ennå...

Lykke til! God skriving - måtte den beste vinne!

Sitat:
Opprinnelig postet av Henrik Lerdahl
Hvert år har feene et høst-seminar, der alle mulige slags okkulte innovasjoner og oppdagelser blir presentert. Det er banketter, fyrverkeri, framvisninger av nye typer forheksede klær og trylledrikker, og er generelt det største arrangementet naturfolket har på denne tiden av året.

Sist endret av razumny; 21/05-2010 kl 07:31 Begrunnelse: Rettet deadline
Svar med sitat
Gammel 11/11-2009, 09:21
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er online nå
Medlem

Standard Sv: Beste Modul 2010

leader says, bump!

"Does that mean that Arcon is "perfect" in my eyes?

That I have been provoked into coming out of my cave in snarling rage ,
dedicated to protect the good name of our darling creation from the slightest slur?

Naaah...Even I'm not that much of an egotist,
close,
but not quite."

Conversion of a reply on a review of the game "Yalu" by John Hill
Svar med sitat
Gammel 11/11-2009, 14:52
Even Tømte sin avatar
Even Tømte Even Tømte er offline
Medlem

Når jeg leser meldingen over, slår det meg at "modul" er et ord som nesten har forsvunnet ut av mitt rollespillvokabular. Fascinerende.
Svar med sitat
Gammel 15/01-2010, 11:41
razumny sin avatar
Medlem

En vinner er kåret i Modulpitch-konkurransen, og nå er det på tide å minne folk litt på denne konkurransen også.

Jeg vil forøvrig minne om følgende spørsmål og svar i modulpitch-tråden:

Sitat:
Opprinnelig postet av Maleficum Vis post
Må man arrangere modulen selv, eller kan man levere modulen til Arcon?

Jeg snakket med noen på HexCon, og de var (svært) villige til å ta imot moduler som andre kunne arrangere. Faktisk har jeg levert modul der før, uten å selv kunne komme.
Sitat:
Opprinnelig postet av razumny Vis post
Modulen må arrangeres; men dersom du kan sørge for at noen stiller opp som GM for deg; ja da kan vi vurdere den.

Sitat:
Hvert år har feene et høst-seminar, der alle mulige slags okkulte innovasjoner og oppdagelser blir presentert. Det er banketter, fyrverkeri, framvisninger av nye typer forheksede klær og trylledrikker, og er generelt det største arrangementet naturfolket har på denne tiden av året.
Svar med sitat
Gammel 6/05-2010, 12:14
razumny sin avatar
Medlem

Da skriver vi Mai, og det er litt i overkant av en måned før leveringsfristen utgår. Det er forøvrig aldri en ulempe å ha levert før fristen...

Sitat:
Svar med sitat
Gammel 7/05-2010, 15:20
Ebcas Ebcas er offline
Medlem

Jobber med saken.
Svar med sitat
Gammel 8/05-2010, 03:41
Gru sin avatar
Gru Gru er online nå
Medlem

Jobber ikke med saken ennå. Nå er det heldagsretting, så er det eksamensperiode... hvor mange vedder på at jeg gjør ferdig modulen på toget sørover?

Tips fra min samboer [om hvordan man skal feire 30-årsdag]:
Ring din mor. Gi telefonen til kompisen din, og klem ham på skrotum samtidig. Legg på. Skall hodet i bardisken og glem alt sammen.
Svar med sitat
Gammel 8/05-2010, 20:56
Ebcas Ebcas er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Jobber ikke med saken ennå. Nå er det heldagsretting, så er det eksamensperiode... hvor mange vedder på at jeg gjør ferdig modulen på toget sørover?
Men det er jo alt for sent for modulkonkurransen....
Svar med sitat
Gammel 8/05-2010, 22:27
Gru sin avatar
Gru Gru er online nå
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Ebcas Vis post
Men det er jo alt for sent for modulkonkurransen....
Ja, men ikke for sent til at de påmeldte spillerne får spilt det. Det er jo det som teller.

Tips fra min samboer [om hvordan man skal feire 30-årsdag]:
Ring din mor. Gi telefonen til kompisen din, og klem ham på skrotum samtidig. Legg på. Skall hodet i bardisken og glem alt sammen.
Svar med sitat
Gammel 10/05-2010, 01:20
Ebcas Ebcas er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Ja, men ikke for sent til at de påmeldte spillerne får spilt det. Det er jo det som teller.
Sant. Og var det ikke du som gikk seirende ut av denne konkurransen i fjor?

Razumny, hvor mange bidrag pleier dere vanligvis å få til konkurransen? Eller for å si det på en annen måte: Hvor stor andel av scenarioskribenter gjør ferdig arbeidet sitt i siste liten?

Sist endret av Ebcas; 10/05-2010 kl 01:21
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:51.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2010 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia